Subject: Maakaabli paigaldus Jõhvi-Tartu mnt Mustvees km73,54-74,07_TRAM nõuded_21.12.2023
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 7 Feb 2024 11:34:44 +0200

Tere Anne

Palun pane see mulle täitmiseks.

Arvo

From: Ott Krigul | Järvemänniku <[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 7, 2024 11:31 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: Re: Maakaabli paigaldus Jõhvi-Tartu mnt Mustvees km73,54-74,07_TRAM 
nõuded_21.12.2023

Tere,

Edastan projekteerija esialgse eskiisi teie poolt väljastatud tingimustele.

Lisan ka projekteerija kommentaari:

Lisasin väga lihtsa eskiisi kuidas võiks kaabli paigaldada Transpordiameti 
maale. Kaabli laius joonisel on 0.5 meetrit, mis peaks olema ka reaalne 
kaablite kaevise laius. Sügavus peab olema vähemalt 1 meeter.
Kaabel tuleb paigaldada terves pikkuses vähemalt 750N tugevusse kaablikaitse 
torusse. Kui asukoht on kinnitatud tuleb täpsemalt arutada kas jahutuse 
jaoks tuleb kasutada metall torusid või valada kaablid betoon rüüsse.
Lisan joonise DWG-na et oleks parem jälgida ja vajadusel saab vajalike 
tööriistu kasutada.

Kas manuses oleva dwg-s näidatud lahenduse eskiis on Transpordiameti vaatest 
aksepteeritav ja võime sellega edasi liikuda?

Tervitades,

Ott Krigul

Kasepää Sunmill OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

56492182

On 21. Dec 2023, at 09:06, Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Teie 20.12.2023

Meie 21.12.2023 nr 7.1-2/23/25959-1

Ott Krigul

Kasepää Sunmill OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nõuded elektripaigaldiste ja tehnovõrkude

projekteerimiseks riigiteede tee piirides ja tee kaitsevööndis

Võtikvere külas Jõgevamaal

Olete Transpordiametilt (TRAM) küsinud millistel tingimustel saab 
maakaableid (edaspidi tehnovõrgud) rajada riigitee nr 3 Jõhvi – Tartu – 
Valga km 73,54-74,07 tee kaitsevööndis (Mustvee 330 kV alajaam kinnistust 
Tikri kinnistuni). Transpordiametil erinõudeid üldjuhul tehnovõrkude 
ehitamiseks riigiteede tee kaitsevööndis ei ole, kui riigiteed ei ole kavas 
arendada, laiendada jne.

Antud juhul riigitee nr 3 km 73,54-74,07 tee kaitsevööndis TRAMil mingeid 
erinõuded ei ole ja teehoiukavas antud teelõigul lähiaastatel mingeid 
arengukavasid ka ei ole.

Oleme nõus tehnovõrkude rajamisega riigitee nr 3 km 73,54-74,07 tee 
kaitsevööndisse tingimusel, et tehnovõrgud peavad jääma riigiteest ja tee 
rajatistest (kraavid, truubid jne) ohutule kaugusele, et oleks tagatud 
riigitee ja tee rajatiste toimimine ning tulenevalt ehitusseadustikust (EhS) 
tuleb ehitusluba nõudvad projektid riigiteede tee kaitsevööndis 
kooskõlastada Transpordiametiga.

Kui on täidetud nõuded tee toimimise kohta ei ole TRAMil ettekirjutisi või 
vastuväiteid tehnovõrkude asukohtadele, trassi valikule tee kaitsevööndis.

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72, § 
92, § 97, § 99 ning Transpordiameti põhimääruse esitame nõuded tehnovõrkude 
projekteerimiseks ning ehitamiseks riigiteede tee piirides (teemaal) ja tee 
kaitsevööndis:

1.       Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu 
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise 
normidele (EhS § 99 lg 4).

2.       Tehnovõrkude projekteerimisel ja ehitustöödel riigiteede piirides 
tuleb juhinduda Transpordiameti tüüpnõuetest: „Nõuded tehnovõrkude teemaale 
paigaldamise kavandamisel“ (Nõuded) , asub: 
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud  .

3.       Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda 
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub: 
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või 
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#valdkonnaulesed-norm--2  .

4.      Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki 
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast vt 
„Tööohutus ehitusplatsil.

5.       Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee 
piirides ja tee kaitsevööndis tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ 
(EhS  § 99 lg 4) lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

6.       Enne riigitee teemaale sisenemist tuleb alati kaaluda 
alternatiivseid lahendusi (sh naaberkinnistud). Tuleb arvestada, et riigitee 
teemaad saab kasutada ainult tee toimimise vajadustest üle jääva vaba maa 
olemasolul. Vastavalt riigivaraseaduse § 15 lg 2 ei anta riigivara 
kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine raskendaks oluliselt selle varaga 
seotud riigivara otstarbekohast kasutamist või muudaks selle võimatuks.

7.      Kui uute tehnovõrkude projekteerimistööde ja ehitustöödega 
sisenetakse riigiteede kaitsevööndisse või riigitee tee piiridesse, siis 
palume projektid kooskõlastada Transpordiametiga (EhS § 70, § 71, § 72, § 99 
lg 3).

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Ott Krigul | Järvemänniku <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 20, 2023 2:17 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Maakaabli paigaldus Jõhvi-Tartu mnt Mustvees

Tere,

Meile on antud liitumine uue Mustvee 330kV alajaamaga (48601:001:1416) ja 
selle tarvis on vaja paigaldada maakaabel RMK maadele algusega Tikri 
kinnistust (81003:003:0116).

RMK metsaülem näeb looduses selleks parimat varianti tuua see mööda 
Jõhvi-Tartu maantee (lõik 81003:003:1362) äärt kuni alajaama 
sissesõiduteeni. Variandina B, läbi kinnistu 81001:001:0343 ning seejärel 
tee ääres kuni alajaama sissesõiduteeni. Manuses kiired eskiisid.

Sooviksin infot, kas antud lõigus on maakaabli rajamine teekaitsevööndisse 
üldse teostatav ja kui on siis mis tingimustel see on.

Tervitades,

Ott Krigul

Kasepää Sunmill OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

56492182

<nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0 (1).pdf>